- Esports: Videohry so súťažnými scénami. Niektoré z najpopulárnejších eSports zahŕňajú CS: GO, League of Legends a Dota 2.
- Zónovanie: Nútiť súperov opustiť oblasť pomocou agresie. Cieľom je poskytnúť hráčskej strane konkurenčnú výhodu zabezpečením najbezpečnejšej oblasti.
- Asistencia: Spôsobenie poškodenia súperovi a následné zabitie spoluhráčom. Hráč môže napríklad zasiahnuť nepriateľa a na chvíľu sa vzdialiť. Keď príde spoluhráč a zabije nepriateľa, hráč si pripíše asistenciu.
- Zadné dvere: Plížiť sa za nepriateľom alebo okolo neho bez toho, aby o tom vedel, pravdepodobne preto, že jeho zameranie je inde. Kým si to uvedomia, je už neskoro.
- roboty: Hráči ovládaní počítačom, s ktorými však ľudskí hráči môžu počas hry súťažiť. Boti umožňujú hráčom zdokonaľovať svoje zručnosti pred súťažou.
- Generátor náhodných čísel: Skrátene RNG, označuje prvok náhodnosti zahrnutý v niektorých hrách, ako je napríklad Hearthstone.
- Tábor: Keď hráči kempujú, zostávajú na výhodnom mieste, ako je roh, a dojčia ho na zabitie alebo predmety. Prístupové cesty na tomto mieste sú zvyčajne obmedzené.
- Kombinácia: Postupnosť útokov, kde jeden vedie k ďalšiemu. To zbavuje protivníka možnosti úniku. Nedokážu ani blokovať alebo brániť útoku.
- obvod: Všetky esport udalosti v kalendárnom roku. Napríklad okruh Dota 2 zahŕňa Minors, The International, Majors a charitatívne podujatia.
- Noste: Keď hráč podáva dobrý výkon, aby vykompenzoval zlý výkon svojho tímu, a tím ide až po víťazstvo, hovorí sa, že tento hráč niesol tím.
- Buff: Vzťahuje sa na efekt, schopnosť alebo kúzlo, ktoré zvyšuje silu postavy.
- Odmietnuť: Zahŕňa súpera, ktorý sa snaží vykonať akciu proti hráčovi, ale hráč protiakciou akciu neutralizuje. Napríklad, keď hráč urobí vylepšenie pred súperom, ktorý to videl ako prvý, hovorí sa, že zamietol súpera.
- Stávková hrana: Stávkujúci má výhodu oproti stávkovej stávke. Túto výhodu možno získať viacerými spôsobmi, vrátane vytvorenia systému stávkovania využívajúceho marže alebo štúdiom hier/zápasov s cieľom získať znalosti, ktoré stávkujúcim pomôžu uzatvárať víťazné stávky.
- Návnada: Predstieranie slabosti s cieľom nalákať súpera do situácie, v ktorej ho možno ľahko premôcť.
- Pomer KDA: Pomer KDA (zabitia, úmrtia, asistencie) je počet zabití, úmrtí a asistencií pripísaných hráčovi v zápase.
- Zelenáč: Hráč, ktorý je nový v konkrétnom hernom titule. Noobovia potrebujú čas, aby pochopili, ako hra funguje.
- Gank: Viacerí hráči útočia na jedného súpera. Súperi, ktorým sa podarí uniknúť ganku bez pomoci svojich spoluhráčov, sú považovaní za veľmi zručných a mocných. Niektorí dokonca pokračujú v zabíjaní gankov.
- Sklenené delo: Hráč, ktorý veľmi efektívne zabíja alebo získava body pre svoj tím, je zraniteľný a ľahký cieľ pre súperov je známy ako sklenené delo. V FPS sú sklenené delá, ktoré si hráči môžu kúpiť bez akejkoľvek zbrojnice. V MOBA sú sklenené delá zvyčajne hrdinami s vysokým poškodením za sekundu.
- Vývojár: Firma, ktorá vyrába esport hry. Samozrejme, existujú hry, ktoré vyrába viacero firiem. Klasickým príkladom je Call of Duty.
- Cieľ: Konkrétne ciele alebo ciele, ktoré stavajú tím hráča do výhodnej pozície. Ciele môžu zahŕňať také veci ako monštrum, ktoré tímu ponúka buff.
- Kiting: Vzdialiť sa od prenasledujúceho súpera pri zachovaní relatívne bezpečnej vzdialenosti.
- Opatrovanie detí: Často pomáhate spoluhráčom, aby získali viac sily na pokračovanie v boji.
- Jungling: Zostaňte v džungli, aby ste získali zlato a skúsenosti, a nie zabíjanie neutrálnych ľudí.
- Zostava: Keď hráč stavia, vylepšuje svoju základňu alebo postavu tým, že im dáva schopnosti a predmety. Oblasť zamerania závisí od typu stavby. Tieto oblasti môžu zahŕňať obranu a poškodenie.
- klan: Hráči, ktorí pravidelne hrajú hry pre viacerých hráčov, sú známi ako klan.
- Tréner: Tréneri sú postavy/postavy zodpovedné za zlepšenie výkonu tímu. Robia to tak, že dávajú rady, taktiky a stratégie. Môžu tiež analyzovať štatistiky súperov.
- Poke: Zostať v bezpečnej vzdialenosti a spôsobovať poškodenie protivníka po kúskoch, kým sa nevzdá.