V priebehu rokov, e-športové hry sa naďalej vyvíjali. Od roku 2010 priťahujú online bojové hry pre viacerých hráčov milióny sledovateľov. Postavením dvoch tímov s piatimi hráčmi proti sebe spoluhráči využívajú stratégiu, zručnosti a herné prvky, aby porazili súpera. Každý hráč ovláda postavu, ktorá sa stáva silnejšou, spolupracuje s členmi tímu a pokúša sa poraziť nepriateľa.
Od League of Legends po Dota 2 sú multiplayerové bitky čoraz obľúbenejšie. S viac ako 115 miliónmi registrovaných hráčskych účtov League of Legends je herný líder. Do roku 2019 sa Dota 2 tiež tešila značnej popularite s medzinárodným fondom výhier vo výške viac ako 34 miliónov dolárov v porovnaní s výherným fondom ligy 6 miliónov dolárov.
Medzi ďalšie hry, ktoré sa tešia popularite v Spojenom kráľovstve, patria CS GO, Rocket League, Fortnite, Overwatch a Valorant. Individuálne aj kolektívne tieto hry ovplyvňujú spôsob, akým sa hráči navzájom spájajú a podporujú už tak populárny trh tým, že priťahujú milióny sponzorov a odmeny od veľkých korporácií.
Keďže e-športové tímy a organizátori spravujú silné a rastúce internetové komunity, digitálne streamovanie cez YouTube, Twitch a ďalšie platformy sa stávajú metódami distribúcie e-športových súťaží. S takmer 5 miliardami pravidelných používateľov internetu a viac ako 50 miliardovým trhom s online hazardnými hrami musia e-športové súťaže ešte dosiahnuť plný dosah, výnosy a potenciál Spojeného kráľovstva.